torsdag 6. oktober 2016

Eksplosjonsboks til bryllup

Inspirert av alle de fine eksplosjonsboksene som flere av jentene på teamet har laget gjennom det siste året, var det på tide å hive seg på en slik en selv. Det er litt mye jobb med slike prosjekter, men egentlig synes jeg jo det er veldig moro også :D Har du lyst å brette litt? Ta en titt innom tutorial-fanen vår, der finner du flere tips og veiledninger.

Advarser: bildetungt innlegg!

Jeg starter med oversiktsbilde: En tilsynelatende enkel firkantet boks. Jeg har brettet basen på kraft kartong, som jeg deretter limte sammen med 3L Ekstreme tape (den røde, stickye saken som holder alt sammen). Jeg lekte med gesso i stede for sverte på flater og kanter. Deretter valgte jeg mønsterark fra Studiolight. Treverk <3

Lokket er dekorert i romantisk stil, siden det er en bryllupsboks. Div blomster fra restekassa, mye fra I Am Roses. Halvperler fra Papirdesign, chipoard fra Scrapiniec. En søt hjertecharm, litt blonder rundt kanten og en sløyfe på toppen.

En sniktitt under lokket, før tråden som holder boksen samlet, blir fjernet. Som dere kan se: Bryllupskake :D

På innsiden har jeg pyntet med romantikk i tankene. Fortsatt mønsterpapirer fra Studiolight. Jeg har stanset ut hjertet med en Marianne Design dies. Trykket på hjertet er fra Kort og Godt, det samme er teksten på motsatt siden. Treskiltene er også stanset ut med dies fra Marianne Design. På det har jeg trykket opp passende ord fra en Staz # stempelplate. Den siste flaten har jeg beholdt helt ren, for å kunne skrive en hilsen til brudeparet på.




Selve bryllupskaken er også laget av kartong, før den har fått et lage mønsterark. Kaken sitter ikke fast i bunnen, men kan løftes opp. Under er det akkurat plass til et gavekort eller en pengegave. Kaken er pyntet opp med osteklut, div blomster og halvperler.


 Produsenter som 3L, Staz og Studiolight føres i Norge igjennom Global Hobby og Kunst.
Dette innlegget kan også ses hos Scrappelyst.

Elin.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar